loading...
پوشاک کده - پوررمضان
رحیم زاده بازدید : 17 چهارشنبه 28 دی 1401 نظرات (0)

روان و جسم فرد، تحت تاثیر فرآیند های فیزیولوژیکی، عاطفی و همچنین عوامل اجتماعی مانند درآمد و مسکن قرار می گیرند و عوامل اجتماعی نیز می تواند بر سلامت ذهن و روان فرد تأثیر بگذارد.

وقتی به سلامتی فکر می کنیم اولین چیزی که به ذهن خطور می کند، رژیم مناسب و ورزش می باشد، اما سلامتی فقط به جسم مربوط نمی شود. روح و بدن انسان با هم پیوند دارند و به صورت چشم گیری بر یکدیگر تاثیر می گذارند.

در این جا می خواهیم سلامت روح و روان را به صورت مختصر توضیح دهیم:فروشگاه اینترنتی کتاب طلا

سلامت روح و روان به معنای تندرستی است که در آن فرد توانایی ‌های خود را بشناسد، با خواند کتاب با استرس ‌های معمول زندگی کنار بیاید، کار مفید و سازنده انجام دهد و بتواند با جامعه تعامل برقرار کند.

سلامت روح و روان عامل اساسی و جامع در سلامت و زندگی هر فردی است که به معنای تندرستی جسمانی، روانی و اجتماعی است و نه صرفاً به معنای عدم ابتلا به بیماری یا ناتوانی.

مسائلی مانند استرس، افسردگی و اضطراب می‌تواند بر سلامت روح و روان تأثیر بگذارد و برنامه روزمره فرد را مختل کند. رسیدن به تعادل بین فعالیت ‌های زندگی، مسئولیت‌ ها و تلاش‌ ها برای دست یابی به سلامت روح و روان است.

سلامت جسمی به معنای توانمند بودن بدن برای فعالیت روزانه و حفظ انرژی برای موارد اضطراری و دوری از بیماری ‌ها و تناسب کلی جسمی است که شامل همه قابلیت ‌های جسمی بدن است و به فرد یا پدیده ‌ای که دارای تندرستی باشد، تندرست یا سالم گفته می‌شود.

سلامت جسمی به معنای تندرستی و نداشتن نقص و اختلال، مصون بودن در برابر عوامل آسیب ‌رسان، عدم وجود بیماری یا آسیب، توانمند بودن بدن برای فعالیت روزانه، حفظ انرژی برای موارد اضطراری، دوری از بیماری ‌ها، تعادل فعالیت بدنی، تغذیه برای نگه داشتن بدن در شرایط مطلوب است.

مصادیق اصلی سلامت جسمی شامل خواب کافی، رژیم غذایی مناسب، ورزش و فعالیت بدنی، بهداشت و عدم تنش در زندگی است. حس تندرستی در افراد متفاوت است و دو فرد در شرایط جسمانی یکسان ممکن است قضاوت متفاوتی در مورد تندرستی خود یا دیگران بکنند.

روانشناسی دانشی است که با بهره‌ گیری از روش دانشی به پژوهش و مطالعه حالت‌ ها و فرایند های ذهنی و رفتار در انسان و دیگر جانوران می‌ پردازد که منظور از رفتار، همه حرکات و رفتار قابل مشاهده مستقیم و غیر مستقیم است.

پزشکی یک دانش کاربردی است که هدف آن، حفظ و ارتقای سلامت، پیشگیری و درمان بیماری و بازتوانی آسیب ‌دیدگان است و این کار با شناخت بیماری، تشخیص و درمان آن ‌ها انجام می ‌شود.

روانشناسی تربیتی، شاخه ای از روانشناسی است که به مطالعه علمی یاد گیری انسان می پردازد و مطالعه فرآیند های یادگیری، از هر دو دیدگاه شناختی و رفتاری را دارد.

وجود انسان از دو بخش، بدن و روح تشکیل شده که رابطه بسیار نزدیکی هم بین این دو وجود دارد، به طوری که جسم، بدون روح موجودیتی ندارد و روح هم بدون جسم هیچ شخصیت و احساسی ندارد.

داشتن روح سالم هم تاثیر زیادی روی سلامتی بدن و جسم می گذارد و داشتن زندگی سالم، تنها به ورزش، تغذیه درست و جسم سالم ختم نمی شود. برای مثال رضایت، خوش بینی، اجتماعی بودن و قدرت معاشرت روی سلامتی فرد تاثیر به سزایی دارد. برای مثال اگر بدن او مبتلا به بیماری شود، احساس تنهایی و ناراحتی نمی کند و مشکلش را با دیگران در میان می گذارد و کمی هم که شده آرامش پیدا می کند.

متاسفانه در میان مردم جامعه سلامت روح به اندازه سلامت جسم اهمیت ندارد، در حالی که سلامت روح مسئله مهمی است که بی توجهی و غفلت از آن زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چرا که میزان برخورداری از سلامت روح در طرز تفکر، احساس و عملکرد افراد در مواجهه با موقعیت ‌های مختلف نقش دارد، از این رو لازم است همان گونه که افراد برای سلامت جسمی خود اهمیت قائل هستند در جهت حفظ سلامت روح خود نیز تلاش کنند.

با مطالعه کتاب های پرفروش مربوط به سلامت و روان که در سایت اینترنتی کتاب طلا با تخفیف به فروش می رسد، می توانید اطلاعات خود را در این حوزه افزایش داده و برای رسیدن به سلامت جسم و روح خود گام مهمی بردارید.

بهداشت روان بخشی جدایی ناپذیر از سلامت افراد بوده به طوری که جسم بدون روح موجودیتی ندارد و روح هم بدون جسم هیچ احساسی ندارد.

از نظر روانشناختی، سلامت جسمی هر فرد به طور مستقیم بر سلامت روان او هم تاثیر خواهد گذاشت.

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 92
  • بازدید سال : 636
  • بازدید کلی : 22,556